Wat is PowerSlim?

 

 

We worden langzaam allemaal dikker, omdat ons huidige voedingspatroon vooral gericht is op koolhydraten en suikers. Elke keer wordt onze hormoonhuishouding en suikerspiegel verstoord, door wat we aan suikers eten, waardoor ons lichaam verder uit balans raakt. Dat is niet gezond.

PowerSlim is een door diëtisten ontwikkeld afslankprogramma dat erop gericht is om je streefgewicht te behalen én behouden. Er is hierbij uitgegaan van de laatste wetenschappelijke inzichten.
Om optimaal resultaat te boeken, houdt PowerSlim rekening met de functie van verschillende voedingsstoffen. De producten bevatten weinig brandstoffen (koolhydraten) en veel bouwstoffen (eiwitten). Zo worden vetreserves gebruikt als energiebron en blijft de spiermassa behouden.

Het programma kent drie fases, opgedeeld in zes stappen met circa zes eetmomenten per dag. Tijdens die momenten worden gangbare voedingsmiddelen vervangen door PowerSlim producten.
De eetmomenten worden aangevuld met diverse vlees- en vissoorten, eieren en lekker veel groenten!
Laten we eerlijk zijn: een goede balans tussen lekker en gezond leven vinden en vasthouden is soms moeilijk. Zeker wanneer anderen volop genieten van lekkere dingen. Een steuntje in de rug is dan een uitkomst, zodat je niet zwicht voor de verleidingen. PowerSlim biedt dat steuntje!

De beslissing om af te gaan vallen, is een hele stap. Je wilt ook niet een hoop geld uitgeven voor een resultaat dat slechts tijdelijk is. Je wilt het liefst snel en blijvend resultaat, maar je wilt ook op een gezonde manier afvallen.
PowerSlim is géén dieet, maar het is een manier van leven, waarbij je niet mínder gaat eten, maar ánders leert eten.

Nog een voorwaarde voor succes: het programma is zo ontwikkeld, dat het heel eenvoudig is in te passen in je dagelijkse leven.



Wetenschappelijk

 

 

Tot voor kort dacht men dat minder calorieën eten de meest effectieve manier was om gewicht te verliezen. Recente wetenschappelijke studies tonen aan dat een verhoogde eiwitinname, met daarnaast een drastische verlaging van de koolhydraat- en vet inname het meest effectief is als het gaat om verlies van lichaamsvet met behoud van vetvrije massa. [1,2]
Deze methode zorgt er niet alleen voor dat je meer vet verliest, het is ook makkelijker vol te houden. [2]

Onderzoek toont ook aan, dat een voedingspatroon rijk aan eiwitten en met een laag suikergehalte de enige manier is, om het bereikte streefgewicht vast te houden op langere termijn. [3]


[1] S. Soenen, ‘Efficacy of macronutrients on targeting obesity and beyond’, Universiteit van Maastricht 2010.
[2] S. Devkota, D.K. Layman (2010) ‘Protein metabolic roles in treatment of obesity’. Curr.Opin.Clin.Nutr.Metab.Care 13,403-407.
[3] P.M. Clifton, D. Condo, J.B. Keogh (2014) ‘Long term weight maintenance after advice to consume low carbohydrate, higher protein diets’.